Další vlna zločinnosti v detektivce Milana Duška

Umanutý milenecVětšina detektivek Milana Duška se odehrává v relativně malém prostoru, který je částečně smyšlený. S trochou nadsázky by je bylo možno přirovnat se sérií Vraždy v Midsomeru, která diváky udivuje tím, že v tomto kraji zůstal ještě někdo naživu. Ale v Midsomeru i v okolí Duškova Újezdu je ještě dost potenciálních obětí, detektivky tedy mohou pokračovat dál, například v nové knize Milana Duška Umanutý milenec.

Škola na kraji města

Škola na kraji městaVýuka postižených dětí se v současné době stala velkým tématem, bohužel často víc politickým, než konstruktivním. Vyjadřuje se k ní kdekdo, přitom často chybí potřebná osobní zkušenost. Zajímavý román, týkající se této problematiky, napsala Jana Maternová Burčíková a dala mu název Škola na kraji města. A je poznat, že o problému leccos ví.

Cesta do minulosti

VypravěčkaO smyslu lidského života můžeme filozofovat, snažit se v něm nalézat vyšší poslání a naplnění, ale když přijde čas a člověk pocítí potřebu zajistit pokračování rodu, vznešené myšlenky jdou stranou. I když moderní doba často staví do popředí peníze a kariéru, příroda mívá poslední slovo. A právě touha po dítěti tvoří jedno z témat knihy Evy Černošové Vypravěčka.

Utrpení docenta H. pokračuje

Utrpení docenta H.S prvním dílem knihy východočeské spisovatelky Marcelly Marboe se čtenáři mohli seznámit už před rokem. Pro ty, které zaujalo líčení života, spojeného s docentem H., rodinou a s rozmanitými tvory, je jistě dobrou zprávou, že jeho pokračování je už na světě. Jaká nová utrpení autorka pro svého manžela připravila?

Neukázněné texty Pavla Frydrycha

Zpověď počátku tisíciletíV době, kdy většina čtenářů hledá v knihách útěk z nudy a stereotypu života, je pro spisovatele poněkud problematické rezignovat na příběh. Respektive – jde o odvahu a jistý stupeň zatvrzelosti, která autorovi nedovolí se čtenáři podbízet. Nezávislá je i nová kniha Pavla Frydrycha Zpověď počátku tisíciletí, i když nelze říct, že by absence příběhu v ní byla absolutní.

Pověsti z Chrudimi a okolí

Pověsti nejen ChrudimskéMlynář Martin Koreček napsal knihu Pověsti nejen Chrudimské. Knížka je plná pověstí z Chrudimi, ale i nedalekého okolí. Vydalo ji nakladatelství OFTIS.